Τρίτη, Μαΐου 23, 2017

Διεκδικήστε αποζημίωση καθυστέρησης πτήσης έως και 3 χρόνια πριν

Του Δημήτρη Μπαλή
Συνηθίζουμε να μιλάμε για δικαιώματα και υποχρεώσεις. Πόσοι όμως τα γνωρίζουν; Στην περίπτωση των αεροπορικών ταξιδίων, οφείλουμε να γνωρίζουμε ότι υπάρχουν αποζημιώσεις σε περιπτώσεις καθυστερήσεων ή ακυρώσεων ή ακόμα και στην περίπτωση που μια αεροπορική εταιρεία έχει πουλήσει περισσότερα εισιτήρια από τις θέσεις του αεροσκάφους.

Σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΚ 261, που από το 2004 είναι νόμος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών, στον οποίο όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ πρέπει να συμμορφώνονται, κάθε επιβάτης δικαιούται ως και 600 ευρώ αποζημίωση για καθυστέρηση, ακύρωση ή υπερκράτηση της θέσης του. Δεν είναι ποτέ αργά για να διεκδικήσετε τα δικαιώματά σας! Ο κάθε επιβάτης, που έτυχε να έχει άσχημη εμπειρία, μπορεί να κάνει αίτημα για αποζημίωση ως και 3 χρόνια πριν. Υπάρχει περίπτωση οι επιβάτες να μην θυμούνται λεπτομερώς τα στοιχεία από προηγούμενες πτήσεις και γι αυτό υπάρχει και η υπηρεσία Inbox Scanner της AirHelp.



Όπως φαίνεται μέσα από τους κανονισμούς, ταξιδιώτες που έχουν βιώσει καθυστέρηση 3 ωρών και πλέον, ώσπου να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους (λόγω καθυστέρησης, ακύρωσης ή υπερκράτηση της θέσης τους), και δεν έχουν ως αιτία ειδικές συνθήκες όπως ο καιρός και οι απεργίες στα αεροδρόμια κ.λ.π., έχουν νομικά κατοχυρωμένο δικαίωμα για αποζημίωση από τις αεροπορικές εταιρίες.

Σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε από τους ειδικούς σε δικαιώματα επιβατών της AirHelp, για παράδειγμα στο αεροδρόμιο της Αθήνας μόνο την καλοκαιρινή περίοδο του 2016, οι ταξιδιώτες που αντιμετώπισαν τέτοια προβλήματα δικαιούνται αποζημίωση από τις αεροπορικές εταιρείες, γύρω στα 19.000.000 ευρώ, ενώ οι προβλέψεις για την αντίστοιχη περίοδο φέτος, μιλούν για έως και 70.000 επιβάτες να αντιμετωπίσουν προβλήματα από τις αεροπορικές εταιρείες στο αεροδρόμιο της Αθήνας, χωρίς βεβαίως ευθύνη του αεροδρομίου. Ανάλογα παραδείγματα υπάρχουν και για άλλα σημαντικά αεροδρόμια της χώρας μας.

«Το κυρίως πρόβλημα είναι ότι μόλις το 1% των ταξιδιωτών έχει γνώση των κανονισμών. Οι αεροπορικές εταιρίες, πολλές φορές, το κάνουν ακόμη δυσκολότερο στο να λάβουν δράση και να διεκδικήσουν νομίμως τα δικαιώματά τους, κάνοντας την αίτηση για την αποζημίωση που δικαιούνται, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να μένουν “ξεκρέμαστοι”,» επισημαίνει η Χρύσα Πομόνη, υπεύθυνη επικοινωνίας της AirHelp στην Ελλάδα, τονίζοντας ότι «η AirHelp είναι έτοιμη να προσφέρει νομικές υπηρεσίες σε περίπτωση που χρειαστεί εκπροσωπώντας επιβάτες και υποστηρίζοντας τα αιτήματά τους.»
Όσον αφορά στην AirHelp, από την ίδρυσή της το 2013, έχει εξασφαλίσει αποζημιώσεις ύψους 160 εκατομμυρίων ευρώ λόγω καθυστέρησης, ακύρωσης ή υπερκράτησης σε πτήσεις σε όλο τον κόσμο. Μέχρι σήμερα έχουν λάβει βοήθεια πάνω από 2 εκατομμύρια επιβάτες. Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε 30 χώρες, μιλώντας 15 γλώσσες και με 500 υπαλλήλους παγκοσμίως. 

http://news247.gr
ΠΡΕΖΑ TV
23-5-2017

Δεν υπάρχουν σχόλια: